Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ochrona środowiska |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Referat Gospodarki Komunalnej |
Zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa dokonuje właściciel lub współwłaściciel (za zgodą pozostałych współwłaścicieli) nieruchomości, jeśli spełnione są wszystkie podane niżej warunki:
- drzewa rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych,
- drzewa są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- obwody pni drzew na wysokości 5 cm przekraczają:
- 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
- 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Usuwanie krzewów rosnących na nieruchomościach osób fizycznych i usuwanych na cele niezwiązane z działalnością gospodarczą nie wymaga dokonywania zgłoszenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Wymagane dokumenty:
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa (formularz zgłoszeniowy nie jest wymagany, ale zgłoszenie musi zawierać wszystkie dane określone w art. 83 f ust. 5 ustawy o ochronie przyrody), poniżej wzór formularza zgłoszenia do pobrania;
- Rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzewa/drzew na nieruchomości.
Termin i sposób załatwiania sprawy:
W terminie do 21 dni od doręczenia zgłoszenia odbędą się oględziny drzewa lub drzew wskazanych w zgłoszeniu. Po dokonaniu oględzin w terminie 14 dni od dnia oględzin Burmistrz Pruszcza Gdańskiego może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie, w ciągu 6 miesięcy od przeprowadzenia oględzin.
Opłata skarbowa:
17 zł – w przypadku wniosku o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu i uprawnia do usunięcia drzewa.
17 zł - od udzielonego pełnomocnictwa.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie w siedzibie UM Pruszcz Gdański ul. Grunwaldzka 20 lub przelewem na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański nr 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007 Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim. Oryginał dowodu zapłaty albo jego uwierzytelnioną kopię należy dołączyć do akt sprawy.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Osobiście lub listownie w Urzędzie Miasta Pruszcz Gdański, ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański.
- Drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP (sprawy ogólne>pismo do urzędu).